UPT. PERPUSTAKAAN
Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya
Kampus ITS Sukolilo - Surabaya 60111
Phone
:
031-5921733 , 5923623
Fax
:
031-5937774
E-mail
:
libits@its.ac.id
Website
:
http://library.its.ac.id
Support (Customer Service) :
timit_perpus@its.ac.id
Welcome..guys!
Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT
Davi Wahyuni
Tondo Indra Nyata
Anis Wulandari
Ansi Aflacha
ITS » Master Theses » Statistika - S2 Posted by aprill@is.its.ac.id at 10/12/2015 07:43:37 • 1459 Views
Author : RIDWAN, ASEP ( 1399202001 )
ABSTRAK
CV Yudhistira merupakan salah satu perusahaan yang bergerak di bidang
penerbitan yang menerbitkan buku-buku peajaran untuk tingkat sekolah dasar
sampai dengan sekolah tingkat atas. Dengan makin banyaknya bermunculan
perusahaan sejenis maka akan menimbulkan suatu persaingan yang ketat dalam industri ini. Salah satu cara agar perusahaan dapat tetap bertahan adalah melalui efisiensi pada seluruh unit yang berada pada perusahaan tersebut. Salah satu aspek yang turut berpengaruh di dalam usaha penerbitan ini adalah tenaga pemasaran. Keberadaan tenaga pemasaran ini harus dikelola dengan baik agar banyaknya tenaga pemasaran yang telah ditetapkan sesuai dengan kebutuhan. Selama ini untuk menentukan jurnlah tenaga pemasaran kepala cabang hanya menggunakan pengalaman dan intuisi saja. Perusahaan belum mempunyai metode yang tepat dalam menentukan jumlah tenaga pemasaran. Disamping jurnlah tenaga pemasaran yang tepat jumlah alokasi buku ke cabang pemasaran juga merupakan masalah yang dapat mempengaruhi efisiensi. Selama ini kepala cabang menentukan jurnlah pesanan buku hanya berdasarkan market share cabang saja. Alokasi buku selama ini tidak menganut prinsip optimasi. Berdasarkan persoalan diatas maka dibuat pendekatan yang dapat mengoptimalkan sumber daya perusahaan. Pendekatan yang dilakukan adalah melalui jurnlah alokasi buku ke
cabang dengan menggunakan pendekatan peramalan pemulusan eksponensial
dari Winter dan selanjutnya ditentukan kebutuhan jumlah tenaga pemasaran
berdasarkan metode Potensi Penjualan. Dari penggunaan kedua pendekatan ini
maka diperoleh bahwa target pemasaran yang dapat dicapai oleh cabang meningkat 2055 dibanding rencana bagian marketing dan jumlah tenaga
pemasaran yang dibutuhkan untuk melaksanakan penjualan berdasarkan target hasil peramalan sebanyak 19 orang sedangkan banyaknya tenaga pemasaran yang dibutuhkan untuk melaksanakan penjualan berdasarkan realisasi penjualan hasil peramalan adalah 12 orang.
ABSTRACT
CV Yudhistira is one of the producing and publishing company textbook for primary to high school level. Owing to the ever increasing companies of the
same product tight competition will appear in this industry. One of the methods for the company which anables to survive is to use efficiency in the whole unit in this company. One of the aspects influencing in the publishing textbook is the presence fields of the sales marketing. This sales marketing needs a profer management to anable the calculation of the number of the sales marketing needed. Generally to calculate the number of sales marketing branch manager merely applied their experiences and intuitions. The company does not have the profer method in calculating the number of sales marketing and the number of
books allocated into the branch companies is also seriuse problem in influencing efficiency. Generaly the branch manager calculates the number ofbooks ordered merely based upon the branch market share. The alocation of books are not based upon the optimal principal. Accordingly most of the manager are using the applications method to increase companies skills. Such methods are applied throught the number of books alocated into the branch using Forecasting Exponential Smoothing by Winter and then to anable the calculation of the number of sales marketing based upon the Sales Potential Methods. Using such application sales target may be obtained by the branches up to 20.55 compare with the program by the marketing division and the number of sales marketing is needed to execute the sell based upon the forecasting target up to 19 persons while the number of sales marketing is needed based upon the result of the sales
forecasting realisation up to 12 persons.
Keywords:
TENAGA PEMASARAN; POTENSI PENJUALAN; STILL DAN CUNDIFF
Subject
: Manajemen Pemasaran
Contributor
Prof. Dra. Susanu L, M.Stats., Ph.D.
Date Create
: 10/12/2015
Type
: Text
Format
: pdf
Language
: Indonesian
Identifier
: ITS-Master-13103150001562
Collection ID
: 13103150001562
Call Number
: RT 658.8 Rid p, 2001
Source Master Theses of Statistics, RT 658.8 Rid p, 2001
Coverage ITS Community
Rights Copyright @2015 by ITS Library. This publication is protected by copyright and per obtained from the ITS Library prior to any prohibited reproduction, storage in a re transmission in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, reco For information regarding permission(s), write to ITS Library