EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya


Kampus ITS Sukolilo - Surabaya 60111

Phone : 031-5921733 , 5923623
Fax : 031-5937774
E-mail : libits@its.ac.id
Website : http://library.its.ac.id

Support (Customer Service) :
timit_perpus@its.ac.id




Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Moh. Fandika Aqsa


Davi Wahyuni


Tondo Indra Nyata


Anis Wulandari


Ansi Aflacha




ITS » Master Theses » Statistika - S2
Posted by aprill@is.its.ac.id at 10/12/2015 07:43:37  •  772 Views


PERENCANAAN JUMLAH TENAGA PEMASARAN DENGAN METODE POTENSI PENJUALAN DARI STILL DAN CUNDIFF DI CV YUDHISTIRA BANDUNG

Author :
RIDWAN, ASEP ( 1399202001 )




ABSTRAK

CV Yudhistira merupakan salah satu perusahaan yang bergerak di bidang penerbitan yang menerbitkan buku-buku peajaran untuk tingkat sekolah dasar sampai dengan sekolah tingkat atas. Dengan makin banyaknya bermunculan perusahaan sejenis maka akan menimbulkan suatu persaingan yang ketat dalam industri ini. Salah satu cara agar perusahaan dapat tetap bertahan adalah melalui efisiensi pada seluruh unit yang berada pada perusahaan tersebut. Salah satu aspek yang turut berpengaruh di dalam usaha penerbitan ini adalah tenaga pemasaran. Keberadaan tenaga pemasaran ini harus dikelola dengan baik agar banyaknya tenaga pemasaran yang telah ditetapkan sesuai dengan kebutuhan. Selama ini untuk menentukan jurnlah tenaga pemasaran kepala cabang hanya menggunakan pengalaman dan intuisi saja. Perusahaan belum mempunyai metode yang tepat dalam menentukan jumlah tenaga pemasaran. Disamping jurnlah tenaga pemasaran yang tepat jumlah alokasi buku ke cabang pemasaran juga merupakan masalah yang dapat mempengaruhi efisiensi. Selama ini kepala cabang menentukan jurnlah pesanan buku hanya berdasarkan market share cabang saja. Alokasi buku selama ini tidak menganut prinsip optimasi. Berdasarkan persoalan diatas maka dibuat pendekatan yang dapat mengoptimalkan sumber daya perusahaan. Pendekatan yang dilakukan adalah melalui jurnlah alokasi buku ke cabang dengan menggunakan pendekatan peramalan pemulusan eksponensial dari Winter dan selanjutnya ditentukan kebutuhan jumlah tenaga pemasaran berdasarkan metode Potensi Penjualan. Dari penggunaan kedua pendekatan ini maka diperoleh bahwa target pemasaran yang dapat dicapai oleh cabang meningkat 2055 dibanding rencana bagian marketing dan jumlah tenaga pemasaran yang dibutuhkan untuk melaksanakan penjualan berdasarkan target hasil peramalan sebanyak 19 orang sedangkan banyaknya tenaga pemasaran yang dibutuhkan untuk melaksanakan penjualan berdasarkan realisasi penjualan hasil peramalan adalah 12 orang.


ABSTRACT

CV Yudhistira is one of the producing and publishing company textbook for primary to high school level. Owing to the ever increasing companies of the same product tight competition will appear in this industry. One of the methods for the company which anables to survive is to use efficiency in the whole unit in this company. One of the aspects influencing in the publishing textbook is the presence fields of the sales marketing. This sales marketing needs a profer management to anable the calculation of the number of the sales marketing needed. Generally to calculate the number of sales marketing branch manager merely applied their experiences and intuitions. The company does not have the profer method in calculating the number of sales marketing and the number of books allocated into the branch companies is also seriuse problem in influencing efficiency. Generaly the branch manager calculates the number ofbooks ordered merely based upon the branch market share. The alocation of books are not based upon the optimal principal. Accordingly most of the manager are using the applications method to increase companies skills. Such methods are applied throught the number of books alocated into the branch using Forecasting Exponential Smoothing by Winter and then to anable the calculation of the number of sales marketing based upon the Sales Potential Methods. Using such application sales target may be obtained by the branches up to 20.55 compare with the program by the marketing division and the number of sales marketing is needed to execute the sell based upon the forecasting target up to 19 persons while the number of sales marketing is needed based upon the result of the sales forecasting realisation up to 12 persons.



KeywordsTENAGA PEMASARAN; POTENSI PENJUALAN; STILL DAN CUNDIFF
 
Subject:  Manajemen Pemasaran
Contributor
  1. Prof. Dra. Susanu L, M.Stats., Ph.D.
Date Create: 10/12/2015
Type: Text
Format: pdf
Language: Indonesian
Identifier: ITS-Master-13103150001562
Collection ID: 13103150001562
Call Number: RT 658.8 Rid p, 2001


Source
Master Theses of Statistics, RT 658.8 Rid p, 2001

Coverage
ITS Community

Rights
Copyright @2015 by ITS Library. This publication is protected by copyright and per obtained from the ITS Library prior to any prohibited reproduction, storage in a re transmission in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, reco For information regarding permission(s), write to ITS Library




[ Download - Open Access ]

  1.  ITS-Master-39954-abstract_id.pdf - 229 KB
  2.  ITS-Master-39954-abstract_en.pdf - 221 KB
  3.  ITS-Master-39954-conclusion.pdf - 212 KB




 Similar Document...




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely

Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan





You are connected from 54.162.250.227
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)



Copyright © ITS Library 2006 - 2017 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan