EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya


Kampus ITS Sukolilo - Surabaya 60111

Phone : 031-5921733 , 5923623
Fax : 031-5937774
E-mail : libits@its.ac.id
Website : http://library.its.ac.id

Support (Customer Service) :
timit_perpus@its.ac.id




Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Moh. Fandika Aqsa


Davi Wahyuni


Tondo Indra Nyata


Anis Wulandari


Ansi Aflacha




ITS » Non Degree » Kimpraswil Kons.Bang.Transp. D3
Posted by aseri at 19/01/2010 11:17:00  •  5045 Views


PERENCANAAN ULANG JALAN RING ROAD NGAWI STA. 0 200 STA. 3 200 KABUPATEN NGAWI PROPINSI JAWA TIMUR

REDESIGN Of NGAWI RING ROAD STA. 0 200 STA. 3 200 NGAWI REGENCY EAST JAVA PROVINCE

Author :
Nanda Novantara M. 




ABSTRAK

Proyek pembangunan jalan Ring Road Ngawi ini merupakan jalan alternatif untuk mengurangi kemacetan yang terjadi pada ruas jalan dari arah Surabaya menuju Solo dan sebaliknya. Proyek ini juga bertujuan untuk mengalihkan lalu lintas dari kendaraan berat meliputi bis besar truk 2 as truk 3 as truk gandeng dan trailer. Proyek akhir ini bertujuan untuk mencari tebal perkerasan konstruksi jalan dimensi saluran drainase mengontrol geometrik jalan serta menghitung rencana anggaran biaya yang diperlukan. Metode yang digunakan pada perencanaan jalan ini meliputi perhitungan tebal perkerasan jalan pada ruas jalan dengan menggunakan Metode Analisa Komponen 1987. Analisa kapasitas jalan dengan menggunakan metode Manual Kapasitas Jalan Indonesia MKJI 1997. Perencanaan drainase dengan menggunakan metode SNI-03-342-1994. Kontrol geometrik jalan dengan menggunakan Perencanaan Goemetrik JalanAntar Kota. Rencana anggaran biaya menggunakan HSPK kota Ngawi. Dari hasil perhitungan perencanaan pada proyek jalan ring road ngawi diperoleh lebar perkerasan total 7 m dan bahu jalan 2 m dengan tipe jalan 22 UD. Untuk perencanaan tebal perkerasan jalan dengan umur rencana 10 tahun diperoleh tebal total 72 cm dengan perincian lapisan pondasi bawah menggunakan Agregat Kelas B CBR 80 setebal 30 cm lapisan pondasi atas menggunakan Agregat Kelas A CBR 100 setebal 32 cm dan lapis permukaan menggunakan Laston MS 744 dengan tebal 10 cm. Perencanaan dimensi saluran tepi drainase berbentuk persegi empat dengan bahan terbuat dari batu kali dengan finishing diperoleh dimensi b1m d05m dan w05m. Serta kontrol terhadap geometrik jalan alinyemen vertikal dan horizontal. RAB yang dibutuhkan untuk pembangunan jalan ini sebesar Rp 10.891.086.900- Terbilang Sepuluh Milyar Delapan Ratus Sembilan Puluh Satu Juta Delapan Puluh Enam Ribu Sembilan Ratus Rupiah. Dengan pembangunan jalan rong road ngawi ini maka diharapkan kemacetan yang terjadi dapat dikurangi dengan mengalihkan lalu lintas kendaraan berat yang melalui kota Ngawi melalui jalan ring road ngawi.


ABSTRACT

Road-Works project Ring Road Ngawi this is walking the alternative to lessen jam that happened at joint streets of direction Surabaya to Solo and conversely. This project also aim to to transfer traffic of vehicle heavily cover the big bus truck of 2 ace truck of 3 ace truck hold mutually and trailer. This Final project aim to calculate thick concreting of road construction drainage channel dimension control geometrik road and also calculate the needed expense cost estimate. The method used at planning of this road cover thick calculation concreting of road at joint streets by using Metode Analisa Komponen 1987. Capacities analysis walke by using method Manual Kapasitas Jalan Indonesia MKJI 1997. Planning of drainage by using method SNI-03-342- 1994. Geometric control walke by using Perencanaan Geometrik Jalan Antar Kota. Cost estimate of is expense of using HSPK town area Ngawi.From result calculation of planning at project walke ring road ngawi obtained wide is total concreting 7m and shoulder walke 2m with type walke 22 UD. For thick planning concreting of road with plan 10 year obtained thick totalize 72 cm with detail of foundation coat under using Agregat Kelas B CBR 80 thick 30 cm foundation coat to the using Agregat Kelas A CBR 100 thick 32 cm and endue surface use Laston MS 744 with thick 10 cm. Planning of edge channel dimension drainage in form of square with made materials of stone multiply with finishing obtained by theX the dimension b1m d05m and w05m. And also control to geometrik road alinyemen vertical and horizontal. RAB required for this road-works equal to Rp 10.891.086.900- Spelled Out Members By Ten Billion Eight Hundred Ninety One Million Eighty Six Thousand Nine hundreds Rupiah. With road-works rong road ngawi this hence expected by theX deductible jam that happened by transferring the traffic vehicle of the weight through town Ngawi through roadstreet ring road ngawi.



KeywordsRing Road Ngawi ; Tebal Perkerasan ; Drainase ; Geometrik
 
Subject:  Jalan
Contributor
  1. ACHMAD NUGROHO
Date Create: 19/01/2010
Type: Text
Format: pdf
Language: Indonesian
Identifier: ITS-NonDegree-3100009036397
Collection ID: 3100009036397
Call Number: RSS 625.7 Nan p


Source
Non Degree, Civil Enginering, RSS 625.7 Nan p, 2009

Coverage
ITS Community Only

Rights
Copyright @2009 by ITS Library. This publication is protected by copyright and permission should be obtained from the ITS Library prior to any prohibited reproduction, storage in a retrievel system, or transmission in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or likewise. For information regarding permission(s), write to ITS Library




[ Download - Open Access ]

  1.  ITS-NonDegree-8252-3106030058-kesimpulan.pdf - 47 KB




 Similar Document...




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely

Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan





You are connected from 18.208.132.33
using CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)



Copyright © ITS Library 2006 - 2020 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan