EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya


Kampus ITS Sukolilo - Surabaya 60111

Phone : 031-5921733 , 5923623
Fax : 031-5937774
E-mail : libits@its.ac.id
Website : http://library.its.ac.id

Support (Customer Service) :
timit_perpus@its.ac.id




Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Davi Wahyuni


Tondo Indra Nyata


Anis Wulandari


Ansi Aflacha




ITS » Undergraduate Theses » Teknik Industri
Posted by astutiknq@its.ac.id at 30/04/2010 10:58:40  •  3441 Views


PERENCANAAN STRATEGI PENGEMBANGAN INDUSTRI BESAR DAN MENENGAH DENGAN MODEL MANAJEMEN STRATEGIS QUANTITATIVE STRATEGIC PLANNING MATRIX STUDI KASUS JAWA TIMUR UTARA KHUSUSNYA KABUPATEN GRESIK

Author :
Farihah, Tutik ( 2598100064 )




ABSTRAK

Perencanaaan strategis merupakan permasalahan yang sangat penting dan kompleks karena memadukan manajemen pemasaran keuangan produksi penelitian dan pengembangan sistem informasi komputer serta faktor-faktor eksternal. Faktor-faktor eksternaI yang terkait adalah faktor-faktor yang ditentukan oleh persaingan dan faktor-faktor kebijakan pemerintah. Hal ini berlaku pula untuk industri besar dan menengah di kabupaten Gresik. Dalam kenyataannya perencanaan strategi pengembangan yang dirumuskan oleh perusahaan seringkali tidak mampu menaikkan tingkat penjualan perusahaan atau kebijakan yang diambil oleh pemerintah daerah kurang mendukung pengembangan industri besar dan menengah sehingga pada akhimya akan mengurangi atau menurunkan nilai tambah industri besar dan menengah terhadap pemasukan daerah. Oleh karena itu diperlukan suatu perencanaan strategi pengembangan yang dapat dijadikan aeuan oleh pcngusaha dan pemerintah daerah. Sehingga akan teljadi kesinambungan strategi pengembangan industri besar dan menengah peningkatan posisi bersaing perusahaan serta peningkatan nilai tambah industri besar dan menengah terhadap pemasukan daerah. Untuk mengatasi permasalahan diatas penelitian ini mencoba mengembangkan perencanaan strategis yang memadukan faktor-faktor internal perusahaan dengan faktorfaktor eksternal. Metode yang digunakan adalah model manajemen strategis quantitative strategic planning matrix. Tipe strategi pengembangan yang dihasilkan dari metode ini adalah strategi intensif pengembangan pasar penetrasi pasar pengembangan produk strategi integratif integrasi ke depan integrasi ke belakang integrasi horisontal strategi diversiftkasi diversiftkasi konsentrik diversifikasi kongiomerat diversiftkasi horisontal strategi defensif penghematan usaha patungan divestasi likuidasi. Dalam penentuan strategi metode ini memperhitungkan faktor-faktor ekstemal ekonomi sosial budayademografi dan lingkungan politik hukum dan pemerintahan persaingan teknologi dan faktor-faktor internal manajemen pemasaran keuangan produksi. Dengan demikian kemungkinan kurang tepatnya perencanaan strategi dapat diminimalisasi. Dari hasil penelitian yang telah dilakukan dapat diketahui metode ini efektif untuk menentukan perumusan strategi pengembangan industri besar dan menengah. Untuk KLUI 31 strategi yang direkomendasikan adalah strategi penetrasi pasar diversiftkasi konsentrik Strategi yang direkomendasikan untuk KLUI 32 adalah strategi pengembangan produk untuk dan strategi integrasi kebelakang. Strategi yang direkomendasikan untuk KLUl 33 KLUI36 adalah strategi pengembangan produk strategi integrasi ke belakang dan diversifikasi konsentrik Strategi yang direkomendasikan untuk KLUI 34 KLUI 35 KLUI 37 KLUI38 adalah strategi penetrasi pasar strategi integrasi ke belakang dan diversiftkasi konsentrik. Strategi yang direkomendasikan untuk KLUI 39 adalah strategi penetrasi pasar .


ABSTRACT

Strategic plan represent complex and very important problems. Its combine management marketing ftnance produce research and development information system of computer and external factors . External factors determined by emulation and factors of governmental policy. This also effect the middle and big industry in GTesik regency. In reality development of planning strategy formulated by company often unable to boost up sale level of company or policy taken by local government less support middle and big industrial development so that in the end will lessen or degrade middle and big industrial added value to area inclusion. Therefore needed a planning of strategy of development which can be made reference by entrepreneur and local government. So that will be happened the continuity strategy of middle and big industrial development improvement of position compete company and also improvement of middle and big industrial added value to area inclusion. To overcome problems of above research to develop strategic plan which combine internal factors company with external factors. Method used is strategic management model of quantitative strategic planning matrix. Development Strategy type yielded from this method is intensive strategy market development penetrating market product development strategy integratif forwards backward horizontal strategy diversified concentric konglomerat horizontal strategy defensif thrift joint venture divesment liquidation. In strategy determination this method reckon factors external economic social culture demograft environment and political punish and the governance emulation technological and the internal factors management marketing fmance produce. Thereby the possibility of less precisely the strategy planning earn can be minimize From research result which have been done knowable of this method is effective to determine middle and big industrial development strategy formulation. For KLUI 31 strategy recommended is penetrating strategy market concentric diversified Strategy recommended for KLUI 32 is product development strategy and backward integration. Strategy recommended for KLUI 33 KLUI is product development strategy backward integration and concentric diversified. Strategy recommended for KLUI 34 KLUI 35 KLUI KLUI 38 is penetrating strategy of market backward integration and. concentric diversified. Strategy recommended for KLUI 39 is penetrating strategy of market.



KeywordsManajemen strategi
 
Subject:  Manajemen industri
Contributor
  1. Moses L Singih, Ir., MSc, MRegSc, PhD., Prof.
Date Create: 30/04/2010
Type: Text
Format: pdf
Language: Indonesian
Identifier: ITS-Undergraduate-3100004019097
Collection ID: 3100004019097
Call Number: RSI 658.5 Far p


Source
Undergraduate Thesis of Industrial Engineering Department, RSI 658.5 Far p, 2003

Coverage
ITS Community Only

Rights
Copyright @2003 by ITS Library. This publication is protected by copyright and permission should be obtained from the ITS Library prior to any prohibited reproduction, storage in a retrievel system, or transmission in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or likewise. For information regarding permission(s), write to ITS Library




[ Download - Open Access ]

  1.  ITS-Undergraduate-9525-2598100064-Abstract_id.pdf - 147 KB
  2.  ITS-Undergraduate-9525-2598100064-Abstract_en.pdf - 79 KB
  3.  ITS-Undergraduate-9525-2598100064-Conclusion.pdf - 188 KB




 Similar Document...




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely

Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan





You are connected from 10.199.6.2
using CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)



Copyright © ITS Library 2006 - 2021 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan