EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya


Kampus ITS Sukolilo - Surabaya 60111

Phone : 031-5921733 , 5923623
Fax : 031-5937774
E-mail : libits@its.ac.id
Website : http://library.its.ac.id

Support (Customer Service) :
timit_perpus@its.ac.id




Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Moh. Fandika Aqsa


Davi Wahyuni


Tondo Indra Nyata


Anis Wulandari


Ansi Aflacha




ITS » Undergraduate Theses » Desain Product - Ekstensi
Posted by hassane at 15/01/2010 11:02:14  •  3647 Views


PERANCANGAN LAUNCHING MILDAY SEBAGAI ROKOK LTLN DENGAN UNIQUE TASTE AND AROMA

Author :
ARTANTO, APHIEF TRI 




ABSTRAK

Launching termasuk dalam tahap introduksi dalam daur hidup produk yaitu periode dimana penjualan yang lambat ketika produk diperkenalkan pada pasar laba belum diperoleh dalam tahap ini karena pengeluaran besar untuk memperkenalkan 1 produk . Launching masuk dalam tahap pengenalan. Tahap pengenalan dalam siklus kehidupan produk adalah diawali dengan penampilan produk ini untuk pertama kali di pasar ketika penjualan masih nol dan laba negative 2. Launch berarti memulai melemparkan produk jenis barang dan atau jasa. Jadi definisi launching produk dalam hal ini adalah suatu tahap pengenalan dalam siklus kehidupan produk yang diawali dengan penampakan suatu produk secara massal pertama kali di pasar 3. Launching bertujuan untuk menginformasikan atau mengumumkan kepada masyarakat luas tentang adanya produk baru atau merek baru dari suatu jenis produk. Yang terpenting adalah menginformasikan keuntungan atau kelebihan produk kepada konsumen dan pembeli yang mempunyai potensi besar harus disadarkan mengenai features produk kegunaan dan keuntungan dari penggunaan produk. Dalam masa launching produk bauran promosi menjadi pendukung utama untuk menginformasikan tentang produk karena pada kenyataannya angka tingkat kegagalan hidup produk baru sangat tinggi yaitu berkisar antara 30 sampai 90. Pada masa launching ini juga akan timbul dua kesulitan yang dilematis. Pertama adalah sedikitnya jumlah penjual yang mengerti tentang teknologi dan kemampuan memasarkan yang baik dalam masa launching. Kedua adalah harga produk yang tinggi yang diperlukan untuk menutupi biaya riset pemasaran yang sudah dikeluarkan. Melihat kendala ini angka tingkat kegagalan menjadi cukup besar. Era pasar bebas menimbulkan banyak persaingan di segala bidang pemasaran. Pasalnya tidak akan ada lagi hambatan- hambatan perdagangan antar negara baik tarif maupun nontarif. Produk yang dikembangkan oleh suatu negara akan diterima dengan baik di negara- negara lain utamanya yang mempunyai pasar potensial seperti Indonesia karena jumlah penduduknya yang banyak 4.


ABSTRACT

Launching is included in phase of introduksi in cycling product life that is period where tardy sale when product introduced at market profit not yet been obtained in this phase because big expenditure to introduce product 1. Launching enter in recognition phase. Recognition phase in cycle life of product is early with appearance of this product for the first time in market wh en sale in zero and profit of negative 2. Launch mean to start throwing product goods type and or service. Become definition of launching product in this case a recognition phase in cycle life of product which early with vision an product massly first time in market 3. Launching aim to to inform or announce to wide of society about existence of new product or new brand from an product type. all important to inform advantage or excess of product to consumer and buyer hav ing big potency have to be awaked to regarding product features usefulness and advantage of usage of product. In a period of promotion hotchpotch product launching become especial supporter to inform about product because practically number mount failure of new product life very high that is ranging from 30 until 90. A period ofto this launching also will arise two difficulty is dilematis. First at least the amount of seller understanding about ability and technology market good in a period of launching. Second is high product price which needed to close over the expense of market research which have been released. See this constraint of number mount failure become big enoughly Free Market era generate many emulation all marketing area. Its section there will be no again resistances commerce of good inter-states and also tariff of nontarif. Product developed by an state will be accepted better in state- other state the core important having potential market like Indonesia because amount of its resident which many4.



KeywordsMilday ; Rokok
 
Subject:  ...
Contributor
  1. Raditya Eka, S.Sn
Date Create: 14/01/2007
Type: Text
Language: Indonesian
Identifier: ITS-Undergraduate-3100007028867
Collection ID: 3100007028867
Call Number: RSDP 745.4 Art p


Source
Undergraduate Theses of Industrial Product Design Engineering, RSDP 745.4 Art p , 2007

Rights
Copyright @2007 by ITS Library. This publication is protected by copyright and permission should be obtained from the ITS Library prior to any prohibited reproduction, storage in a retrievel system, or transmission in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or likewise. For information regarding permission(s), write to ITS Library




[ Download - Open Access ]

  1.  ITS-Undergraduate-7927-3402109048-kesimpulan.pdf - 104 KB




 Similar Document...




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely

Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan





You are connected from 54.161.108.158
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)



Copyright © ITS Library 2006 - 2017 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan