EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya


Kampus ITS Sukolilo - Surabaya 60111

Phone : 031-5921733 , 5923623
Fax : 031-5937774
E-mail : libits@its.ac.id
Website : http://library.its.ac.id

Support (Customer Service) :
timit_perpus@its.ac.id




Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Moh. Fandika Aqsa


Davi Wahyuni


Tondo Indra Nyata


Anis Wulandari


Ansi Aflacha




ITS » Undergraduate Theses » Teknik Sistem Perkapalan Ekstensi - S1
Posted by dewi007 at 30/10/2008 16:18:29  •  9779 Views


ANALISA MENURUNNYA PERFORMANCE DIESEL DRIVEN POWER PACK PADA OIL STORAGE BARGE LADINDA

ANALYSIS OF DECREASING DIESEL DRIVEN POWER PACK IN THE OIL STORAGE BARGE LADINDA

Author :
Sarifin, Miftachus 




ABSTRAK

Kegiatan loading unloading pada kapal-kapal khususnya kapal tanker pengangkut minyak mentah crude oil sangatlah penting dan yang perlu untuk diperhatikan adalah komponenkomponen yang bekerja dan terkait dengan proses bongkar muat tersebut. Karena komponen-komponen tersebut harus mampu untuk beroperasi dengan keinginan dari user. Diantara komponen tersebut adalah pompa pompa termasuk komponen paling vital untuk mentransfer fluida dari satu tempat ke tempat yang lain. Pada Oil Storage Barge yang nantinya disingkat menjadi OSB Ladinda menggunakan COP cargo oil pump untuk mentransfer minyak mentahnya dari satu tempat ke tempat yang lain dan untuk COP tersebut digerakkan dengan menggunakan hidraulik motor yang selanjutnya COP tersebut dapat bekerja sesuai fungsinya hydrolik motor inilah yang memutar shaft sedangkan hidraulik motor itu sendiri agar dapat bekerja di gerakkan oleh hydraulik pump. Di OSB Ladinda untuk peralatan mentransfer fluida sendiri dibagi menjadi beberapa bagian untuk HSP High Submersible Pump marflek menggunakan jenis Rexroth A2FM 125 untuk Fire Ballast pump menggunakan Rexroth A2FM 355 dan untuk yang dipakai Reactivated Pump COP 3 menggunakan jenis Centrifugal C42BB. Sedangkan untuk hydraulik pompanya sendiri menggunakan Rexroth A2FO 160 dan Rexroth 250 jadi sistem dasarnya adalah motor diesel menggerakkan pompa hidrolik viii A2FO 160 dan 250 sedangkan pompa hidrolik ini menggerakkan motor hidrolik A2FM 1000 dan motor hidrolik ini menggerakkan pompa sentrifugal dan pompa sentrifugal inilah yang digunakan untuk memompa minyak mentahnya. Ketika motor diesel menggerakkan pompa hidrolik daya yang dihasilkannya tidak semua diserap atau terpakai oleh motor hidrolik sehingga hal ini menyebabkan loses daya dan juga pompa hidrolis tidak dapat menggerakkan motor hidroliknya sesuai yang diinginkan sehingga rate yang diterima oleh pompa sentrifugal tidak maksimum dan ini mengindikasikan bahwa banyak losses kerugian yang terjadi selain hal itu kemungkinan adanya terjadi pulsating karakteristik pada pipa-pipa yang dilewati oleh fluida yang menyebabkan penurunan rate pompa.


ABSTRACT

Loading and unloading activity in the tanker ships specially crude oil carrier it was very important and be main component of this activity is the component do the loading and unloading directly. Because those components must available to operate with desire from user. The pump is one of the vital component and very important for transfer the fluid from one place to the other place. In the Oil Storage Barge abbreviation OSB in the ship Ladinda using centrifugal pump to transfer the crude oil and this pump powered by hydraulic motor and it also turn the pump shaft then the hydraulic motor powered by hydraulic pump. In the OSB Ladinda for the equipment to transfer fluid divide into some part like HSP High Submersible Pump marflex using type Rexroth A2FM 125 for the fire fighting or ballast pump using type Rexroth A2FM 355 and for reactive pump using type COP 3 type centrifugal pump C42BB. Furthermore for the hydraulic pump using type A2FO 160 and 250 and then these hydraulic pumps power to hydraulic motor and this power to centrifugal pump and this centrifugal pump used to transfer the crude oil. While diesel motor power to hydraulic pump all of the energy resulted not over all accepted by hydraulic motor so this is cause many energy lose can not power hydraulic pump and centrifugal pump too so this unsuitable with what user want to do. This caused not maximum all rate accepted by centrifugal x pump and it indicate there are many loses happened. Be sides on there is possible pulsation characteristic in the pipes through by fluid cause decrease pump rate.



KeywordsAnalisa Hidrolik power pack; pompa hidrolik; motor hidrolik; pompa sentrifugal
 
Subject:  Mesin Pompa
Contributor
  1. Ir.Agoes Santoso, MSc.MPhill.
Date Create: 30/10/2008
Type: Text
Format: pdf.
Language: Indonesian
Identifier: ITS-Undergraduate-3100007030059
Collection ID: 3100007030059
Call Number: RSSP 623.873 Sar a


Source
Marine Engineering, RSSP 623.873 Sar a, 2007

Coverage
ITS Community Only

Rights
Copyright @2007 by ITS Library. This publication is protected by copyright and permission should be obtained from the ITS Library prior to any prohibited reproduction, storage in a retrievel system, or transmission in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or likewise. For information regarding permission(s), write to ITS Library




[ Download - Summary ]

ITS-Undergraduate-3100007030059-2103.pdf




 Similar Document...




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely

Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan





You are connected from 34.204.176.189
using CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)



Copyright © ITS Library 2006 - 2019 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan