EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya


Kampus ITS Sukolilo - Surabaya 60111

Phone : 031-5921733 , 5923623
Fax : 031-5937774
E-mail : libits@its.ac.id
Website : http://library.its.ac.id

Support (Customer Service) :
timit_perpus@its.ac.id




Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Moh. Fandika Aqsa


Davi Wahyuni


Tondo Indra Nyata


Anis Wulandari


Ansi Aflacha




ITS » Paper and Presentation » S2 Arsitektur - Perancangan Real Estate
Posted by dee@its.ac.id at 23/02/2015 18:31:40  •  913 Views


PERAN FENG SHUI PADA PENJUALAN PERUMAHAN KELAS MENENGAH ATAS DI SURABAYA STUDI KASUS PERUMAHAN DI SURABAYA TIMUR

THE ROLE OF FENG SHUI ON THE UPPER -MIDDLE CLASS RESIDENTIAL SALES IN SURABAYA CASE STUDY HOUSING IN THE EAST SURABAYA

Author :
ANINDITA, KARINA ( 3212208007 )




ABSTRAK

Feng Shui merupakan salah satu faktor kepercayaan yang dianggap dapat mempengaruhi keberuntungan hidup manusia Tren yang berkembang adalah masyarakat banyak membangun rumah tinggalnya dengan kaidah Feng Shui baik dan rumah yang memiliki penerapan Feng Shui yang baik harganya dapat menjadi lebih mahal. Kepercayaan Feng Shui yang berkembang dalam masyarakat dapat dilihat sebagai peluang oleh pengembang dalam meningkatkan penjualan perumahan dengan menjadikan Feng Shui sebagai salah satu aspek pemasaran. Tujuan penelitian ini adalah mengetahui seberapa jauh Feng Shui menjadi pertimbangan konsumen dalam memilih rumah dan pertimbangan pengembang dalam menjual rumah Penelitian ini dapat menjadi masukan bagi pengembang untuk menerapkan Feng Shui sebagai salah satu aspek pemasaran yang digunakan agar dapat bersaing pada bisnis properti di Surabaya. Penelitian ini merupakan mixed method research model concurrent embedded dengan menggunakan pendekatan kualitatif sebagai metode primer dengan kuantitatif sebagai data pendukung. Teori utama yang digunakan dalam penelitian ini adalah promosi pemasaran personal selling proses keputusan konsumen dan Feng Shui. Sumber data penelitian berasal dari arsitek dan marketing perumahan serta penghuni perumahan. Penelitian ini menggunakan teknik pengumpulan data dengan kuisioner wawancara dan observasi. Penelitian dianalisis secara deskriptif dan melihat kekuatan hubungan dengan spearman rank. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa Feng Shui menjadi pertimbangan pengembang dan konsumen namun bukan merupakan pertimbangan utamaAdanya hubungan yang cukup kuat antara penerapan aspek Feng Shui dengan promosi penjualan personal seling. Aspek Feng Shui yang memiliki hubungan yang paling kuat dengan promosi penjualan Personal Selling adalah aspek lahan dan aspek lingkungan.


ABSTRACT

Feng Shui is one of the cultural factors that considered affect the fortune of human life. The trend which is growing that people have built their houses with Feng Shui principles and houses which have a good application of Feng Shui may have better value. Growth of Feng Shui in the community can be seen as an opportunity by housing developers to increase sales by making Feng Shui as one aspect of marketing. The purpose of this study was to determine whether Feng Shui may affect consumer in choosing houses. Beside of that this study may also has beneficial as an input for developers to apply Feng Shui as one marketings aspect in order to compete in the property business in Surabaya. The method of this study used qualitative approach as the primary method and quantitative approach as supporting data. The main theory used in this study was the personal selling promotional marketing consumer decision process and Feng Shui. The main datas were collected from resident architects and marketing of the developers. Datas was collected with questionnaires interviews and observations that were analyzed descriptively and spearman rank to determine the correlation The results of this study indicates that Feng Shui may affects developers and consumers but is not as a major factor. Land and environmental aspects have statistically significant corellation with sales promotion. Futher study is needed.



KeywordsFeng Shui; penjualan; perumahan; kelas menengah atas; personal selling
 
Subject:  Rumah susun
Contributor
  1. Ir. Purwanita Setijanti, M. Sc., Ph. D
  2. DR. Ir. Murni Rachmawati, MT
Date Create: 06/01/2014
Type: Text
Format: pdf
Language: Indonesian
Identifier: ITS-paper-32121140006139
Collection ID: 32121140006139
Call Number: RTA 728.312 Ani p


Source
Paper and Presentation of Architecture, RTA 728.312 Ani p, 2015

Coverage
ITS Community

Rights
Copyright @2015 by ITS Library. This p ublication is protected by copyright and permission should be obtained from the ITS Library prior to any prohibited reproduction, storage in a retrievel system, or transmission in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or likewise. For information regarding permission(s), write to ITS Library




[ Download - Summary ]

ITS-paper-32121140006139-36086.pdf




 Similar Document...




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely

Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan





You are connected from 54.198.28.114
using CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)



Copyright © ITS Library 2006 - 2017 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan