EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya


Kampus ITS Sukolilo - Surabaya 60111

Phone : 031-5921733 , 5923623
Fax : 031-5937774
E-mail : libits@its.ac.id
Website : http://library.its.ac.id

Support (Customer Service) :
timit_perpus@its.ac.id




Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Davi Wahyuni


Tondo Indra Nyata


Anis Wulandari


Ansi Aflacha




ITS » Master Theses » Manajemen Rekayasa Transportasi S2
Posted by ida at 22/12/2006 14:02:39  •  25303 Views


ANALYSIS OF PUBLIC TRANSPORT NEEDED Case Study of Muara Teweh - Puruk Cahu Route in Center Kalimantan

Author :
DEHEN, KRESNA 




ABSTRAK

Pembangunan jalan dan jembatan di Kabupaten Barito Utara bertujuan untuk menghubungkan suatu bagian wilayah ke wilayah lainnya terutama menghubungkan daerah-daerah yang terpencil dengan pusat Kabupaten. Pembangunan jaringan jalan ini berdampak pada beralihnya penggunaan moda dari moda sungai ke moda darat Pelayanan angkutan Muara Teweh Puruk Cahu merupakan jalur urat nadi perekonomian yang sangat potensial untuk dikembangkan. Untuk itu peningkatan kinerja pelayanan untuk menjamin keberlangsungan angkutan dan keseimbangan antara supply dan demand perlu dilakukan. Dalam penelitian ini perhatian ditujukan pada identifikasi permasalahan ukuran armada angkutan dan Tarif. Masalah Tarif akan dikaji berdasarkan Biaya Pokok Produksi BPP Ability To Pay ATP dan Willingness To Pay WTP pada trayek tersebut. Selanjutnya dilakukan tinjauan ulang terhadap Tarif yang berlaku serta jumlah kendaraan yang diperlukan. Dari hasil analisa BPP sebesar Rp. I0l.045.750-tahun didapat Tarif Rencana sebesar Rp. 19.000pnp-trip dengan jumlah armada sebanyak 10 buah dengan ijin operasi 8 buah per hari dan sisanya 2 buah sebagai cadangan. Faktor Muat adalah 9125 dari kapasitas angkut 10 orang atau rata-rata jumlah penumpangkendaraan sebanyak 9125 penumpang jumlah Rithari adalah 2 kali. Jam Operasi mulai dari jam 05.30 sampai dengan 17.30. Tarif yang ditetapkan dilapangan adalah Rp.30.000pnp-trip sedangkan tingkat Tarif berdasarkan SK. Bupati adalah Rp.25.000pnp-trip. Hasil analisa ATP dan WTP memperlihatkan bahwa 55 responden untuk pendapatan 8804 1 juta dan 58 responden untuk pendapatan 1 juta tingkat kemampuan yang menyatakan sanggup untuk membayar Tarif Nyata saat ini. Tingkat kemampuan 100 tercapai apabila diterapkan Tarif tidak Iebih dari Rp. 25.000pnp-trip dengan jumlah armada maksimal yang diijinkan sebanyak 28 buah. Hubungan antara Tarif dengan jumlah armada meperlihatkan bahwa kenaikan Tarif berbanding lurus dengan bertambahnya jumlah armada. Hal ini dapat diformulakan dalam persamaan T 3116 N 14784 dimana T adalah Tarif dihitung dalam Rpkm dan N adalah ukuran armada. Kata kunci Angkutan umum antar kota Layanan dan Kebutuhan Biaya Pokok Produksi BPP Ability To Pay ATP dan Willingness To Pay WTP. Tarif Jumlah kendaraan.


ABSTRACT

The research is focused to identify problem on tariff rate and fleet size. Analysis of tariff will be based on analysis of Production Cost analysis of the Ability to Pay ATP and analysis of the Willingness o Pay WTP. Then a review of Regulated Tariff and Actual Tariff was done. Regulated tariffs Rp 25.000- pass-trip while Actual Tariff is Rp 30.000- pass-trip. Analysis of Tariff based on Production Cost give the following result Production Cost is Rp 101.045.750- year. Tariff based on Production Cost is Rp 19.000- pass-trip with a fleet size of 10 vehicles composed of 8 vehicles in daily operation and 2 vehicles in reserve. The figures above are calculated based on a Load Factor of 9125 equal to an average loading of 9125 persontrip. The operation consists of two dispatches per day for both directions and operational time from 05.30 to 17.30 oclock. The ATP and WTP analysis shows that the actual tariff is affordable only for 55 respondent with incomes of less then Rp 1.000.000- and for 58 respondents with income of more than Rp 1.000.000-. A 100 off or debility would be reached for a maximum tariff of Rp 25.000-. This needs a fleet size of 28 vehicles in maximum. Relation between tariff level and fleet size can be formulated as followed T 3.116 N 147.84 with T are tariff in Rp pass - km and N is fleet size in number of vehicles. Key words



KeywordsAngkutan umum antar kota; Layanan dan Kebutuhan; Biaya Pokok Produksi (BPP); Ability To Pay (ATP) dan Willingness To Pay (WTP
 
Subject:  Pengangkutan Kota
Contributor
  1. Prof. Ir. Pinardi Koestalam, MSc.
    Ir. Achmad Karno, MSc.Eng.
    Ir. Hitapriya Suprayitno, M.Eng.
Date Create: 22/12/2006
Type: Text
Format: pdf ; 70 pages
Language: Indonesian
Identifier: ITS-Master-3100003018397
Collection ID: 3100005021743
Call Number: 388.11 Deh a


Source
Theses Architectur Engineering RTS 388.11 Deh a, 2002

Coverage
ITS Community

Rights
Copyright @2005 by ITS Library. This publication is protected by copyright and permission should be obtained from the ITS Library prior to any prohibited reproduction, storage in a retrievel system, or transmission in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, or likewise. For information regarding permission(s), write




[ Download - Summary ]

ITS-Master-3100005021743-124.pdf




 Similar Document...




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely

Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang layanan repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan





You are connected from 10.199.6.2
using CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)



Copyright © ITS Library 2006 - 2021 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan